Mi kell a turi nyitáshoz?

Itt elolvashatja: >>tovább

Akik már elolvasták...

Tetszett!                     K.Bernadett, Nagyvázsony

A kezdőt vettem csak meg és az nagyon jó!      

Takács Pál, Budapest

                                         

5 éve van turim. A könyvek tartalmának 98%-val egyetértek! Azért van egy két ötlet, amely elég meredek.      

Nagyné T. Ibolya, Veszprém

                                          

Nem bántam meg, hogy megvettem.                       Kovács Krisztiánné, Sopron

Még több olvasói visszajelzés: Klikk

Használt ruha magazin

Egy blog Önnek: cikkek és érdekességek a használt ruha világából.

http://sikereshasznaltruhabolt.cafeblog.hu 

https://www.facebook.com/

hasznalt-ruha-magazin/

Hírlevél
Fizetési megoldás

Melyik hónap a legjobb a turi nyitásra?

Melyik hónap a legjobb a boltnyitásra? 

 

"Levél azokhoz, akik turi nyitáson gondolkodnak."

 

Kedves Ismeretlen!

 

      Sok ember egyik legnagyobb kérdésére szeretnék most ebben a "levelemben" Önnek válaszolni.

     Azt az egyet már az elején le kell szögeznünk, hogy az emberek akkor vásárolják a legtöbbet ruha neműből, amikor évszak váltás van. És ez bizony vonatkozik a turikra is!

 

 

Miért évszak váltáskor van a legnagyobb forgalom a turikban?



     Ilyenkor, amikor például ősz után jön a tél, az emberek akarattal vagy akaratlanul végignézik saját és családtagjaik ruhatárát és azonnal megállapítják:

 

     „Nekem még jó lesz a tavalyi télikabát, de Neked drágám új kell, mert nem engedem, hogy ebben a kopottban járj dolgozni. A kislánynak is kell egy téli kabát, mert hála Istennek egészséges, és nőtt tavaly tél óta, ami öröm, de bánat a pénztárcánknak. Kell ezért még néhány új harisnya is neki, meg persze 1-2 pulóver is, de azért ezt és ezt még fel tudja venni. Jó lenne még 1-2 farmer is neki. Bár tudom, hogy Ő leggingsben akarna menni, de hát tél lesz, majd megérti, hogy -5 foknál az már túl kevés.”

 

     Valamilyen hasonló gondolatsor fut át mindannyiunk agyán ilyenkor, és ez mindig tettekben is megnyilvánul.

    Ilyenkor van az, hogy az áruházakban sokkal több a ruhanemű a kosarakban mint máskor, és az élelmiszer mellé, még azok is betesznek 1-1 darab ruhát, akik bizony igen gyengén vannak eleresztve anyagilag.

 

     Hála Istennek, az emberek egy jelentős hányada először a turik választékát nézi át ilyenkor, hogy fél vagy töredék áron megkapja azt, amire szüksége van a családnak, vagy Neki.

 

     Most, amikor ezt a "levelet" írom november 22-e van, éppen belefordulunk az őszből a télbe. Ilyenkor bizony jelentős a turik forgalma, már azoké akik kellőképpen feltöltötték a vállfáikat szép téli áruval.

 

     De azok, akik nyitni szeretnének, azok már lekésték az igazi nagy vásárlási dömpinget. Az legközelebb február végén indul be újra. Ugyanis most kezdődik a turikban a téli holtszezon, amikor csak a törzsvásárlókra, a bébi ruhát keresőkre, és a farsangi ruhára vadászók vásárlásaira számíthatunk legfőképpen.

 

     Tehát az első kérdésre a válaszom az, hogy – amire már biztosan Ön is magától rájött, hogy bizony a tél végén kellene megnyitni a turit! A legközelebbi jó időpont erre a február vége, március eleje.

 

Azt kérdezi, hogy:

Miért február végén érdemes a turit megnyitni?

 

     Az emberek jelentős része minden hónap 10-e körül kapja a fizetését. A decemberit új dolgok vásárlására költik, arra, amit a karácsonyfa alá szánnak. A januárit arra használják, hogy a karácsonyi kiköltekezés után egy kicsit feltöltsék a családi kasszát. Februárban pedig még nem gondolnak a jó időre, mert 10-e körül még fáznak a kabátjukban is.

     Tehát, akik nyitnak, azoknak a márciusi fizetési hullámot kell meglovagolniuk és az első szép bevételt besöpörni a kasszába. Az év egyik legjobb boltnyitási időszaka tehát a február 20. és március 1. közötti időszak. Így adunk az embereknek pár napot arra, hogy felfedezzék, „Jé itt nyílt egy turi! Ide majd benézek!”.

     Természetesen az év más időszakaiban is vannak ilyen nagyon jó boltnyitási dátumok, de az első mindenképpen a február második felére esik. Ha ekkor nyitunk, nem kell a holt szezonban az üzlethelyiség bérleti díját fizetnünk a kevesebb bevételből.

 

     Természetesen ezek a dolgok nem érvényesek azokra, akik saját tulajdonú üzlethelyiségeikben nyitják meg a turit. Nekik minden hónap úgymond egyforma a bérleti díjra vonatkozóan. Sem azokra, akiknek bolthálózatuk van és a hálózatnak már beállt törzsvásárlói köre van. Ezért van az, hogy a turi hálózatok bármikor megnyithatják a boltjaikat. Nekik nem kell jól időzíteniük.

 

Jó de mit csináljon addig az, aki turit akar nyitni és eldöntötte, hogy akkor legyen a boltnyitás időpontja február 20-a?!

 

Elmondom ezt is:

  • addig még gyűjtsön tőkét,

  • keressen könyvelőt, beszélgessen vele a lehetséges vállalkozási formákról, ha szüksége lenne rá, hiszen ma Magyarországon vannak olyan vállalkozási formák, amikor nem szükséges fizetni a könyvelőt, magunk is tudjuk intézni a vállalkozás könyvelését,

  • de ha valaki ragaszkodik a könyvelőhöz, erre vonatkozóan jó tanácsokkal látom el őket az első könyvem végén,

  • látogasson meg pár nagykereskedést, akár távolabbiakat is, és nézze meg az áraikat, a választékot,

  • nézegesse a boltokat és próbálja meg összerakni, hogy a pénztárcához mérten és a saját ízlésébe melyik boltberendezés illik bele, kérjen rá árajánlatot, stb.

  • nézzen át minél több turit és próbálja megjegyezni, leírni azt, amelyik úgy tűnik nagyon közkedvelt, próbáljon meg rájönni miért az, és döntse el, hogy valami hasonló lesz az Öné is,

  • és nem utolsó sorban, de mindenképpen javaslom, hogy szerezze, be legelsőnek a két használtruha sikerkönyv kiadványt, hogy ezekben a nézelődésekben, készülődésben egy hatékony segítséget kapjon, profi turisoktól.

 

 

Üdvözlettel

 

Kiss László

2018 Január 22.

___

Egy kiemelkedően sikeres webáruház részletes leírása

Az egyik magyarországi webáruház működését írom le részletesen

ebben az e-bookban.A háttér

A webáruházat létrehozó és működtető cég használtruha kiskereskedelmi hálózatot működtet, mely üzletekben hosszú évek alatt a vásárlók megismerték a cég által forgalmazott ruhák minőségét, tisztaságát, azok árait.

Saját válogató üzemmel is rendelkezik, de nagy mennyiségben vásárol más válogatóüzemekből is ruhákat, mivel saját kapacitásban nem tudja kiszolgálni a boltjai igényét.

A válogató üzeméből kikerülő és a máshonnan válogatott termékeket egyenként felárazzák az üzemükben és ezt követően kerülnek ki vagy a boltjaik egyikébe vagy a webáruházba.1.Az árazás

Mivel a webáruházukban a termékek azonos áron vannak kínálva, mint a boltjaikban, ezért e miatt külön árazási kalkulációt nem készítenek, és az árazó személyzet is azonos. A különbség abban van, hogy a webáruházas termékekhez el kell készíteniük a ruházat adatait is. Így minden ruhához két címke készül el, egy ár és egy kézzel kitöltött adatkártya.2.Az adatkártya

Ezen az adatkártyán az alábbiak kerülnek felvezetésre:-ruha márkája (ha van),-mérete (mely az EU és az Angol méret szerint is megállapításra kerül),-szín,-anyagösszetétel,-minőség,-leírás (szükség szerint egy-két szavas),-ár.

Felsők esetén:-hossz,-újhossz,-szélesség.

Nadrágok esetén:-teljes hossz,-belső hossz,-csípőbőség,-derékbőség.3. A célközönség

Az azonos ár azért is fontos, mivel elsősorban három célközönséget kívántak megcélozni a webáruházzal:Egyrészről azokat, akik már jártak a boltjaik egyikében, ismerik az azokban lévő termékeket, de olyan településeken élnek, ahol a cég nem rendelkezik bolttal vagy boltokkal, de az ott élők is szeretnének vásárolni rendszeresebben a termékeik közül.Másrészről azokat, akik csak barangolnak a neten és így akadnak rá a webáruházra.Végül pedig azokat, akik rendszeres vásárlóik, a kiskereskedelmi boltjaikban, de időhiány miatt szívesen vásárolnának az interneten is, így akár sűrűbben is tudnának költeni a cégnél.

A felárazás után a ruhák a vasaló üzembe kerülnek ahol a gyűröttebb ruhákat kivasalják (nem mindegyiket), majd egy guruló állványra kerülnek rá. Ezt követően az állvány átkerül a fotózási területre.

1. 4. A fotózás és feltöltés

A fotózási terület az üzem egyik elkülönített sarkában található, közvetlenül a webáruház ruhatárának bejárata előtt. Több, összesen öt fotózási hely van kialakítva, melyek mind azonos felszereltséggel rendelkeznek.

A felszerelés részei:digitális fényképezőgép,állítható magasságú fényképezőgép állvány,hátterek,kirakati bábuk (1 egész alakos, az egész ruháknak, 1 csak felső, a felsőknek és 1 csak láb a nadrágoknak, szoknyáknak),számítógép.

A hátterek a következőképpen vannak kialakítva: egyszerű keretekre, több színes gumis vászonanyag van kifeszítve, melyeket egymás elé húzva más-más színű hátteret kapnak a ruhák (egy fényképész szerint, ha színes pappírt kasíroztak volna valamilyen más merev felületre, akkor sokkal jobb lett volna a fények miatt).

Egy-egy fotózási helyszínen két dolgozó van, akiknek a feladata külön-külön meg van határozva. A feladatok kialakításánál az a cél lett meghatározva, hogy a feladataikat kb. azonos idő alatt lássák el. Így a munkaidejük a leghatékonyabban van kihasználva.

Az első személy feladata:

- a bábu felöltöztetése

- és a fényképezés.

A második személy feladata:a háttér cserélése,a baba mozgatása, vagy forgatása.A számítógépbe a ruha adatainak begépelése és a képek feltöltése.

Közös feladat: a másik kisegítése.

A fényképező által készített fénykép azonnal megjelenik a számítógép monitorán is és azonnal ki tudják értékelni, mennyire éles a kép, vagy mennyire sikerült megmutatni a ruhát. Egy ruháról 1-3 képet készítenek. A számítógép segítségével azonnal feltöltésre kerülnek a jó képek és az adatok a ruháról. A feltöltés során a rendszer egy cikkszámot sorol a ruhához, mely cikkszámot az dolgozónak az adatkártyára fel kell írnia, hogy ha valaki a webáruház kosarába beleteszi a ruhát, a raktári dolgozó biztosan a megrendelt ruhát postázza el.

Tehát minden folyamat azzal kezdődik, hogy a fényképezőgépet kezelő személy a megfelelő babára felhúzza a ruhát. Ez alatt az öltöztetés alatt, a másik személy az adatkártya adatait felviszi a webáruházi felületre. Ezt követően a megfelelő színű hátteret odahúzzák a ruha mögé. Elkészülnek a fotók, melyek azonnal a webáruházi felületre kerülnek. Ha valamelyik homályos vagy nem megfelelő, akkor törlik, és új kép készül. Ha mindezzel elkészülnek, feltöltik a képet és az adatokat és a ruha azonnal megvásárlásra kerülhet, a webáruházat böngészők részére. A feltöltéskor a rendszer egy cikkszámot sorol a ruhához, melyet a számítógépnél ülő felvezet (felír) a ruha adatkártyájára is. A ruhát e-közben leveszik a báburól és árastól és adatkártyástól egy másik guruló állványra helyezik rá.

Amikor az első állványon lévő ruhák mindegyike megkapta a maga cikkszámát és átkerült a másik állványra, akkor a webáruházi raktárba húzzák és ott egy speciális konzolra helyezik fel.

Egy ruha 4-6 perc alatt kerül fel a webáruházba. Ez óránként 10-15 ruhát jelent. 5 fotós helyen az óránként 50-75 db ruhát. Átlagosan kb. 60 db ruha. Mivel a fényképezés naponta 7,5 órán keresztül folyik könnyen kiszámolható, hogy a napi feltöltött ruhák száma 450 db ruha, az hetente (5 munkanap) 2250 db ruha, azaz havonta 22 munkanappal számolva 9900 db ruha. Mivel a feltöltés csak 5 napon keresztül történik, de a vásárlás 7 napon keresztül nem érdemes napi inkább havi eladott ruhával érdemes a kalkulációkat elvégezni.

2. Raktározás

A raktározási feladatokat egy a fotózási terület után található kb. 200 m2-es területen van.

Amikor az egy-egy állványon lévő 50-50 db ruhanemű fényképezése megtörtént és a ruhák átkerültek a lefotózott termékek állványra az állványt áthúzzák a raktárba, ahol egy állványkígyóra kerül rá. Ez egy olyan csőrendszer, amely folyamatos feltöltést enged meg úgy, hogy rajta a ruhák a feltöltési sorszámok szerint tudnak felkerülni. Így tulajdonképpen azok a ruhák, amelyek az akciós kategóriába átkerülnek, mivel már régóta az állványon lógnak, ezért azok így már maguk is a csőkígyó végén helyezkednek el. Azért ez a „vég” elég hosszú, hiszen az akciós termékek száma a teljes 32.000 db feltöltött termékhez képest 7600 db, amely közzel a 25 %-a a termékeknek és a csőkígyónak is.

Természetesen külön vannak kezelve a cipők és kiegészítők is, hiszen ezek jelentős részét nem lehet vállfán tárolni.

3. Postázás

A postázás folyamata a raktározáshoz van kötve és néhány dolgozó a nap 8 órájában a postai csomagokat készíti el. Erős nem átlátszó nylon tasakba csomagolnak, melyek ragasztása olyan erős, hogy csak a csomagolás megsértésével nyithatók ki, ha illetéktelen szeretné azt kinyitni.

Postázási folyamat:A ruhákat összeszedik az állványrendszerről.A ruhákat/termékeket átvizsgálják minőségre (folt és szakadás).Számla nyomtatása.Csomagolás.

4. Bevételek

És most beszéljünk a bevételekről.

A webáruházban lévő ruhák ára 1400-7000 Ft között van. Az átlagáruk pedig kb. 2425 Ft. Az egyes pont végén láttuk, hogy a havi feltöltött ruhák száma kb. 9900 db.

Azaz 9900X2425=24.007.500 Ft. Ez a bruttó bevétele havonta a cégnek az eladott ruhákból.

ELMÉLETILEG!

Ami ezt a számot csökkenti az az árcsökkentési stratégia melyet a 6. pontban részletesen kifejtek.

5. Kiadások

De most nézzük a kiadásokat, hogy tisztában legyünk a kiadásokkal is.

Először is minden ruhanemű alapanyagára kb. a 450-700 Ft között van, attól függően, hogy milyen súlyú ruhadarabról van szó. Ebben már benne van az áfa és a válogatási költség is. Mivel a legtöbb ruhadarab könnyű súlyú, ezért egy átlagos 500 Ft-os átlagárat számolva nem sokat tévedünk.

Ár és méretkártya készítők bére: 50 Ft/ruhadarab

A fotós dolgozók napi bére 8.000 Ft (minimálbér) ezért az egy ruhára eső feltöltési díj 214 Ft. (2 dolgozóx8000 Ft/75 db (naponta)=213 Ft/ruha)

A raktározási, csomagoló dolgozók költségei még további 166 Ft-ot jelentenek csomagonként. Ha átlagosnak tekintjük azt, hogy két termék kerül 1-1 csomagba, akkor ruhánként ez 84 Ft-ot jelent. Csomagolási és számlázási költséggel együtt ez 150 Ft-ra jön ki/ruhadarab.

A futárszolgálat költségei a vevőt terhelik, ezért ezzel nem kell számolnunk.

Tehát a költségek összegezve:

500 Ft - válogatási és anyagköltség,

50 Ft - ár és méretkártya készítő bére,

213 Ft – fotós/feltöltő dolgozók bére,

150 Ft – raktározási és csomagolási költségek,

913 Ft – összesen

A tiszta nyereség ruhánként, ha a ruha teljes áron van eladva: 2425-913 Ft=1512 Ft. Ez naponta 450 db x 1512 Ft = 680.400 Ft-ot jelent. Az havi 13.608.000 Ft (20 munkanappal számolva).

Ez a 13 millió forint van akinek sok, van akinek kevés és ezért a 13 millióért nem hajlik le. Ez természetesen a legjobb verzió, amikor a ruhák az első teljes áron vannak értékesítve.

A kalkuláció úgy lett összeállítva, hogy a dolgozói teljesítményt a legalacsonyabb szinten számoltuk, és a csomagolási-postázási részen is van tartalék, melyet le lehetne faragni.

Azért egy-két költség még van, amelyek nem lettek feltüntetve. Például, hogy ez a webáruház fel legyen építve az egyben több mint 1 millió forintba került a cégnek. A havi fenntartása is, hogy a webáruház a nap 24 órájában fennakadás nélkül dolgozzon több mint 100.000 Ft-ba kerül.

Ez tehát a kész rendszer, ahogy ez fel lett építve. De ne felejtsük el azt sem, hogy a hely kialakítása, a dolgozók betanítása, az állványrendszer elkészítése, a mini fotó műhelyek kialakítása és felszerelése is milliókba került. Azonban ezek egyszeri költségek, melyeket csak az elhasználódás függvényében kell újra pótolni és arra pénzt kiadni.

Ezek a webáruház indításánál nagyon nagy költségek voltak. Melyet a vállalkozónak be kellett fektetnie a webáruház indításakor. Ezekről a költségekről a 7. pontban olvashatsz részletesebben.

6. Csökkenő árak

Mi van azokkal a ruhákkal, amelyek nem találnak gazdára a webáruházban?

A következő stratégia lett kialakítva a webáruház működésénél:

Ha egy ruha tetszik valakinek, akkor az egyetlen kérdés csak az a számára, hogy a felkínált ár megfelel-e neki. A tapasztalat azt mutatja, hogy általában ha egy ruha tetszik valakinek, az másoknak is valószínűleg ugyanannyira fog tetszeni. Már csak az a kérdés, hogy ezek közül a személyek közül van-e olyan, aki a ruhára kiírt árat hajlandó megfizetni. Mivel minden boltnak a lehető legnagyobb bevételre kell törekednie ezért az, akár egy magas ár is lehet, de arra azért figyelni kell, hogy ez a magas ár azért töredéke legyen a ruha eredeti árának.

Mire gondolok konkrétan?

Ha egy Zara pulóver a márkaboltban mondjuk 12.000 Ft-ba kerül, akkor egy krém turiban egy 3000 Ft-os áron lehet, hogy el lehet adni. Ha a fazonja és a mintája kellően divatos.

A webáruházban is ugyanezen az áron is ki lehet tenni.

Ha valóban szép a pulóver, akkor valaki ki is fogja érte fizetni. De mi van akkor, ha bár sokaknak tetszik a pulóver, de az árát magasnak gondolják? Ebben az esetben egy bizonyos feltöltési idő után a rendszer automatikusan 15%-al csökkenti a ruha árát. Majd ha ezen az áron sem ment el, akkor további árcsökkentést eszközöl a rendszer, egészen addig az összegig, amíg a termék árán már nincs több mint 10% nyereség.

Összességében a több mint 30.000 termék közül csak kb. minden 4.termék az, amelyik leértékelésre kerül, és úgy kell el.

Ebből is készítettem egy statisztikát mely nagyon érdekes eredményt hozott ki:

Az összes feltöltött termék 76,9 %-a teljes áron talál gazdára.

Az összes feltöltött termék 13,8 %-a 15%-os árral csökkentve talál gazdára.

Az összes feltöltött termék 4,4 %-a 30%-os árral csökkentve talál gazdára.

Az összes feltöltött termék 1 %-a 50%-os árral csökkentve talál gazdára.

Kb. 2,9%-a a ruháknak nem kerül eladásra.

Ezt a számot további 1%-al növeli az, hogy a csomagolás előtt a ruhák ismételten alapos átnézésre kerülnek és ha ekkor fedeznek fel rajta hibát vagy foltot, akkor ugyancsak nem kerül kiküldésre a ruha.

Mi történik azokkal a ruhákkal, amelyek nem kerülnek eladásra?

Azok a cég kiskereskedelmi boltjaiba kerülnek ki és ott próbálják azokat eladni.

7. Mini műterem beruházási költsége

200.000 Ft - Fényképezőgép

200.000 Ft - Objektív

50.000 Ft - Egy masszív fényképezőgép állvány

70.000 Ft - 5 db minőségi háttér

300.000 Ft - Minőségi számítógép profi videokártyával

400.000 Ft - Reflektorok (2 db), ernyőkkel, fényformázókkal

15.000 Ft - Csereakkumulátor a fényképezőgéphez

10.000 Ft - Csatlakozások, kábelek

1.245.000 Ft - Összesen

Talán ez elég borsosnak tűnik valakinek. De ez a tanulmány nem arról szól, hogy hogyan kell egy ilyen fotózást olcsón megcsinálni, hanem arról, hogy hogyan oldotta meg ezt egy profi cég.

Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy ilyen folyamatos igénybevételnél elég hamar meg fognak hibásodni a reflektorok, a vakuk (izzók, vakuelektronika, hűtő ventilátor). Ezekre, mint meghibásodó alkatrészekre kell gondolni. Éves szinten műtermenként minimum 200.000 Ft-os költséggel kell terveznünk a cserealkatrészek árát.

Ezen felül jön még az természetesen, ha valamelyik eszköz teljesen cserére fog szorulni, gondolok itt akár konkrétan a fényképezőgépre is.

8. Szállítási lehetőségek

A webshopban vásárlók többféle lehetőség közül választhatnak, hogy hogyan kívánják megkapni a megrendelt ruhájukat. Ezen lehetőségek közül természetesen az a legdrágább, ha a futárszolgálattal a saját otthonába kéri azt valaki, de ezen felül még kérheti azt csomag automatákba, de választani lehet csomag pontot is.

9. Fizetési módok

A webáruházban bankkártyával, befizetéssel vagy átutalással is lehet fizetni.

10. Elállási jog

Természetesen a webáruház részletesen elemzi azt a helyzetet, ha valaki elállási jogával akar élni. A magyar és a nemzetközi jog értelmében ugyanis minden vevőnek joga van indoklás nélkül a ruha vagy vásárolt termék visszaküldésére. Erre a törvény 8 napot engedélyez.

A cég kéri, hogy abban az esetben, ha elállási szándéka van, azt előre egy e-mailban felé jelezve legyen.

Érdemes ebbe az elállási levélbe már a bankszámlaszámot, illetve minden a vásárlással kapcsolatos információt belefoglalni. Így egyértelmű, hogy ki, mit küldött vissza.

A ruhán lévő címke hiánya esetén a visszárut a cég nem tudja elfogadni, mivel ebben az esetben nem követhető vissza a termék.

Webshop a termékek árát a visszaküldött ruha megérkezését követő 14 napon belül visszafizeti.


A törvényi előírásoknak megfelelően a visszapostázás díját a vevőnek kell kifizetnie. Utánvételes csomagokat ez a cég sem vesz át.

Ez egy megszokott gyakorlat a webáruházaknál.

A visszáru csomag kibontását, mint más webáruházaknál is megszokott, kamerával rögzítik a későbbi reklamáció kivédése végett. Ennek igazából csak akkor van jelentősége, ha a visszáru sérült vagy hiányos (pl. három ruha helyett csak kettő érkezett vissza).


11. Panaszkezelés

A cég a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően az online vitarendezési fórumot alkalmazza. Erről bővebb tájékoztatást itt lehet olvasni:


12. Marketing

12.1. Reklámozás a boltokban

A cég csak minimális költségeket fektet a webáruház reklámozására. A boltjaiban természetesen, ahol nem kerül a marketing magas összegekbe, reklámozva van a webáruház.


12.2. Facebook

A cég természetesen csatolt a webáruházhoz Facebookot is. Melynek egyetlen szerepe, hogy az ott Like-olók azonnal elérhetők, a webáruházban lévő éppen aktuális akcióval.


12.3. Instagram

A cég rendelkezik Instagramos jelenléttel is, amely elérése a követők miatt nagyon jelentős, de igazán az aktuális reklám nem jelenik meg rajta, legfontosabb szerepe az Instagram oldaluknak a webáruház népszerűsítése.


12.4. Akciók

Akciókban nincs hiány a webáruházban. Folyamatosan újabb és újabb akciókat hirdetnek meg.

Ha csak a februárt kicsemegézem:Állandó akciók -15, 30, 50% engedménnyel vásárolhatunk meg egyes ruhákat.48 órás akció csak február 2-3-án -20% a megjelölt ruhákra,Farsangi akció: minden ruha -500 Ft csak két napig!Valentin napi akció: ingyenes kiszállítás …. értékhatár felett.48 órás akció, vásárlási értéktől függően 10-20-30%-kal kevesebbért vásárolhatod meg a kiválasztott ruhákat.Akciós termékek további kedvezménnyel + 20% kedvezmény csak két napig!


12.5. Nyereményjátékok

Folyamatosan, hogy a vevők figyelmét éberen tartsák, 1-1 nyereményjátékkal színesítik az akciókat.

Pl:írd be, hogy gyermeked melyik mesehősért rajong és máris részt veszel a nyereményjátékunkban! Nyeremény 1 db farsangi ruha!


12.6. Napi hírfolyam

A napi hírfolyamot az akciók és a nyereményjátékok mellett szép ruhák képeivel színesített infók teszik érdekessé, melynek célja a figyelem felkeltése természetesen és még egy nagyon fontos dolog. A webáruház felépítését és a benne való keresésre teszik a hangsúlyt. Tehát olyan infókat osztanak meg naponta a vásárlókkal, hogy ha a megfelelő kereső szóval keresünk az áruházban, akkor pár perc alatt megtalálhatjuk a vágyott ruhadarabot.

Pl.

Tudtad, hogy nálunk külön is rákereshetsz a sportruhákra?Ha egy bizonyos márkát keresel, csak írd be a webáruházunk keresőjébe a márka nevét és minden ruhadarabot kiad a rendszer, amelyik éppen készleten van.Tudtad, hogy évszak szerinti szűrést is alkalmazhatsz?Stb.

Összegzés

A rendszer felépítését és működését tanulmányozva egyértelműen látszik, hogy a rendszer tökéletesen lett felépítve. Figyelve arra, hogy a termékek a lehető legkevesebb logisztikai út megtételével tudjanak egyik részfolyamattól a másikig eljutni. A foto stúdiók kialakítása és működtetése is olyan módon lett elkészítve, hogy azt, egy szakmai tudással nem rendelkező személy is tökéletesen működtetni tudja.

Természetesen rendkívül fontosak azok a kulcs személyek, akik a szakmai részét felügyelik az egyes részfolyamatoknak.

Ilyen személyek:

- az árazók,

- egy fényképész, aki a betanításért és az eszközök zavartalan működéséért és karbantartásáért felel,

- az informatikus, aki a számítógépekért felel,

- a webáruház karbantartó és fejlesztő informatikus

- és végül az a személy, aki felelős a Facebook reklámokért és hírfolyamért.

Bátran állíthatom, hogy a megfelelő szakmai személyzet kialakításával bárki hasonló webáruházat fel tud építeni és működtetni. Ha megfelelő mennyiségű működő tőkével rendelkezik.

Webáruház készítés