Mi kell a turi nyitáshoz?

Itt elolvashatja: >>tovább

Akik már elolvasták...

Tetszett!                     K.Bernadett, Nagyvázsony

A kezdőt vettem csak meg és az nagyon jó!      

Takács Pál, Budapest

                                         

5 éve van turim. A könyvek tartalmának 98%-val egyetértek! Azért van egy két ötlet, amely elég meredek.      

Nagyné T. Ibolya, Veszprém

                                          

Nem bántam meg, hogy megvettem.                       Kovács Krisztiánné, Sopron

Még több olvasói visszajelzés: Klikk

Használt ruha magazin

Egy blog Önnek: cikkek és érdekességek a használt ruha világából.

http://sikereshasznaltruhabolt.cafeblog.hu 

https://www.facebook.com/

hasznalt-ruha-magazin/

Hírlevél
Fizetési megoldás

Krém turi nyitásának tudnivalói

Krém használt ruha kiskereskedés (turi) nyitásának alapvető tudnivalói

 

    A krém használt ruha boltot a legtöbb kis és nagyvárosban megtaláljuk. Közkedvelt bevásárló helye ez azoknak a magánszemélyeknek, akik közepes és magas keresettel rendelkeznek (tanárok, orvosok, irodai dolgozók, ügynökök, vállalkozók).



"A krém használt ruha boltokban egy-egy szebb ruháért,

akár az 1500-2000 Ft-ot is elkérhetik!"



       Ezek a használt ruhák magasabb áron kaphatók meg, mint extra és I. osztályú társaik. Ennek egyetlen oka az, hogy a használt ruha nagykereskedésekben is bizony nettó 2500-4000 Ft/kg-nál kezdődnek az áraik. Ez darabárra levetítve azt jelenti, hogy minimum nettó 5-800 Ft/db-ra jön ki egy ruha ára. Télikabátok esetén ez felmehet egészen 2000 Ft/db árra is. Ahhoz, hogy egy kiskereskedő ki tudja termelni a költségeit és a nyereségét, erre már bizony neki is rá kell bőven tennie a maga hasznát.

     Azonban ennek a cikknek nem az elrettentés a feladata, hanem a józan, gyakorlatias tájékoztatás, azok számára, akik krém használt ruha bolt nyitásán gondolkodnak.



Mire érdemes akkor odafigyelnünk? Ezt elemezzük ki a következőkben.

 

 

Milyen nyereséggel számolhatunk egy krém turi nyitásakor?

        

     El kell azt is mondanunk, hogy ezeken a termékeken van a kiskereskedőnek a legtöbb haszna, darabra levetítve. Így ha mondjuk, egy héten elad 500 db-ot ezekből a ruhákból - az havi szinten 2000 db ruha. 



      Ha a beszerzési árat egységesen 600 Ft+Áfán vesszük (ez egy reális szám), és tegyük fel, mindegyiken van 70% bevétele (azaz 1020 Ft+Áfa-ért árulja darabját – ez a minimum ár!!!), akkor 2000db*420 Ft=840.000 Ft az a bruttó bevétele, amiből a helyiség rezsijét kell kifizetnie, illetve az alkalmazottat és a saját fizetését kivennie.



        Ne felejtsük el azt, hogy csak 70% nyereséggel számoltunk minden darabra! Ez egy igen alacsony nyereségkulcs, ez általában magasabb szokott lenni! 100%-al is elvégezve a számítást, azt kapjuk, hogy 1200 db*600 Ft=1.200.000 Ft az a bruttó bevétele, amiből a helyiség rezsijét kell kifizetnie, illetve az alkalmazottat és a saját fizetését kivennie.



     Ez már egy olyan összeg, amely vonzó lehet egy olyan vállalkozásnál, amely más vállalkozásokhoz képest alacsonyabb beruházással jár.



                Természetesen nem tervezhető előre, hogy az Ön boltjában hány darab ruha kerül értékesítésre. Az általunk tervezett 500 db ruhánál kevesebbet, de akár ennek a többszörösét is el lehet adni. Igyekeztem csak egy olyan kalkulációt adni, amely alapján lehet tervezni a bevételeket.



 

Mire érdemes különösen odafigyelni, ha krém használt ruha kiskereskedést szándékozunk nyitni?

 

1. A beszerzési forrás



       Az első és legfontosabb dolog, ha már tudja, hogy bele fog vágni, egy olyan nagykereskedés megtalálása, ahol Önt minden héten el tudják látni a megfelelő minőségű, mennyiségű, szezonális ruhával.

     Amennyiben megtalálta ezt a forrást, érdemes a boltnyitási szándékáról a használt ruha nagykereskedés vezetőjét tájékoztatnia és egyeztetnie vele, hogy tudja-e az Ön részére mindig a megfelelő minőségű, mennyiségű, szezonális ruhát biztosítani. Már ekkor egyezzenek meg abban, hogy mikorra kell Önnek a boltindítási készlet, amely tulajdonképpen a legnagyobb vásárlása lesz Önnek, hiszen ekkor fogja először teljesen feltölteni ruhákkal az üzlethelyiségét, ezek után már csak pótolni fogja a fogyást.

       Ha megtalálta az elsődleges beszerzési forrást ne pihenjen meg, hanem keresse meg a másodlagos és a harmadlagos beszerzési forrását is. Lehet, hogy soha nem lesz ezekre szüksége, mert egy olyan használt ruha nagykereskedéssel egyezett meg, aki tökéletes partnere tud lenni, de ha csak egyszer nem tud Önnek ruhát adni, akkor Ön komoly gondba kerülhet. A vevők új ruhákat követelnek, a megszokott, tökéletes minőségben és Önnek ruhát kell adnia! Ilyenkor jó ha tudja, hogy hova fordulhat még jó ruhákat illetően.

     Jó tanács: ezt meg lehet előzni, azzal, ha a raktárban mindig van egy hét tartalékunk. Egy másik lehetőség a tartalék képzésére az, hogy, hogy a régebbi 2-3 hete már kint lévő ruhákat beviszik a raktárba és a helyüket újjal pótolják, és kb. két hét múlva újra beviszik a boltba, mintha új áru lenne – a vevők ennyi idő alatt elfelejtik, hogy ezt a ruhát már látták(!). Így a raktárban mindig van egy hétre való tartalék ruha.

     

     A másod és harmadlagos nagykereskedés vezetőjével már nem kell Önnek tárgyalnia, csak érdeklődjön, hogy állandóan van-e Náluk az Ön számára megfelelő áru. Ezeket a megkereséseket soha ne intézze telefonon. Önnek egyszer legalább látnia kell azt, hogy egy-egy nagykereskedésben mit tesznek bele a krém csomagba. Erre sajnos időt kell fordítani, de ez az időráfordítás meg fogja érni és sok későbbi csalódástól fogja Önt megkímélni.



2. A minőség



    A vevőket nem lehet becsapni a minőséget illetően. Sok nagykereskedés a krém ruha (tökéletes minőségű – majdnem új) közzé egy bizonyos mennyiségű extra ruhát (enyhén szöszös) is bekever ha az márkás vagy valamilyen különleges darab. Cikkem elején már említettem, hogy a legnagyobb haszonnal a krém turi kecsegtet, de a minőség szempontjából nem szabad sosem lejjebb adni, mint hogy a boltunkban 70-30% legyen a krém ruhák-extra ruhák aránya. A vevők el fognak pártolni tőlünk, ha ezt az arányt nem fogjuk tartani. (Egy igazán krém minőséget áruló bolthálózat az Angex plázákban lévő bolthálózata.)

 

3. Üzlethelyiség



       Egy ilyen ruhákat forgalmazó boltnak már különösen fontos, hogy az eladótere megfelelően exkluzív legyen. Minél magasabb áron kínálja a ruhákat, a vevők annál igényesebb megjelenést / kínálást igényelnek. Ellenkező esetben egy igénytelen kialakítású boltban nem fognak szívesen kiadni 1500 Ft-nál magasabb összeget 1-1 ruhadarabért. Jó példa erre azoknak a használt ruha üzletláncoknak a belső kialakítása, amelyek ilyen ruhákat forgalmaznak.

 

4. Legyen megfelelő fény az üzletben



      Figyeljen oda a megfelelő megvilágításra. Egy szép, szösztelen, tökéletes ruha, több fényben sokkal magasabb minőséget fog mutatni, mint homályos üzlethelyiségben, ahol a szemet kimeresztve kell nézegetni a ruhákat.

      A tökéletes fényviszonyoknak forgalomnövelő hatása is lehet. Ne felejtse ezt el akkor, amikor az üzlethelyiséget rendezi éppen be.

 

5. Próbababák



     Sokan nem sok figyelmet fordítanak erre a dologra, pedig, ha belegondol, egy dolgot Ön is megnéz minden boltban, azt, hogy mi van a próbababán. Ez nem véletlen.

      Javaslom, hogy ne sajnáljon 1-2-3 próbababát is beszerezni és úgy a kirakatban, mint esetleg az üzlettérben használni ezt a vevőcsalogató eszközt.

 

6. Ne felejtsen el próbafülkét készíteni!



      Egy krém ruhát forgalmazó bolt elengedhetetlen kelléke a próbafülke. Ha nem akar sokat rá költeni, de mégis törekszik az igényességre, javaslom, hogy csak ebből a szempontból járja végig egy pláza ruhaboltjait és ahány ruhabolt, annyiféle megoldást fog találni. Csak Önön múlik, hogy melyiket választja a sok olcsó, de igényes megoldás közül.

 

7. Reklám

    Már az elején figyeljen arra, hogy a környék boltjai közül az Ön cégtáblája lehetőleg kitűnjön. A tervezés alatt érdeklődjön az önkormányzatnál, hogy milyen szabályok szerint készíttetheti el a cégtábláját – sok városban erre szigorú szabályok vannak!

      Amikor a bolt átalakítása folyik (festés, polcok, próbafülke kialakítása, stb.) már akkor tegye ki a kirakatba, hogy itt krém turi nyílik ekkor és ekkor, és milyen akciók várhatók. Ha sikerül már az első héten megmozgatnia a turiban vásárló embereket, akkor híre fog menni a boltjának és nem kell azzal megküzdenie, hogy hogyan csalja be a vevőket a boltjába.

 

8. Nyitva tartás



     A vevők szokásai az első! Akkor kell Önnek nyitva tartania, amikor a vevői ráérnek vásárolni! Úgy kell kialakítania üzlete nyitva tartását, hogy a vevői munkába menés előtt és után is tudjanak vásárolni! Egy hosszú nyitva tartás könnyen megoldható 4 órás munkavállalókkal.

      Ha már megnyitotta a boltját látni fogja, hogy ha egy-egy órával hamarabb nyit, vagy később zár, az milyen forgalmat fog Önnek biztosítani és ez alapján módosíthatja a nyitva tartást.

 

9. Kockázat csökkentés



   Ha Önnek nem mindegy, hogy a bolt, amelyet megnyit nyereséges vagy veszteséges lesz, és nem mindegy az, hogy elbukik-e benne esetleg több százezer forintot vagy egy folyamatos remek bevételi forráshoz jut a vállalkozása által, mindenképpen vásárolja meg mindkét Használtruha Sikerkönyvet.

   Kezdő használtruha kereskedők kézikönyve olyan sok hasznos és nélkülözhetetlen gyakorlati jó tanáccsal fogja Önt ellátni, amellyel azonnal egy sikeres pályára állíthatja a kezdő vállalkozását.

       Duplázd meg a bevételed!-nek pedig már az első hónapban jó hasznát fogja venni, hogy minden héten, akár csak egy bevételnövelő jó tanácsot megvalósítva, tényleg elérje a dupla bevételt.

 

Végezetül sikeres boltnyitást és vállalkozást kívánok mindenkinek!

 

Kiss László

 

Tovább a főoldalra: Klikk

Tovább a könyvek tartalomjegyzékéhez: Klikk

Webáruház készítés