Új jelszó kérése
Mi kell a turi nyitáshoz?

Itt elolvashatja: >>tovább

Akik már elolvasták...

Tetszett!                     K.Bernadett, Nagyvázsony

A kezdőt vettem csak meg és az nagyon jó!      

Takács Pál, Budapest

                                         

5 éve van turim. A könyvek tartalmának 98%-val egyetértek! Azért van egy két ötlet, amely elég meredek.      

Nagyné T. Ibolya, Veszprém

                                          

Nem bántam meg, hogy megvettem.                       Kovács Krisztiánné, Sopron

Még több olvasói visszajelzés: Klikk

Használt ruha magazin

Egy blog Önnek: cikkek és érdekességek a használt ruha világából.

http://sikereshasznaltruhabolt.cafeblog.hu 

https://www.facebook.com/

hasznalt-ruha-magazin/

Hírlevél
Fizetési megoldás

Kérdések és válaszok

Mikor indulnak ezek a nagykereskedések?

A jelenlegi tervek alapján 2019-ben.



Mi alapján dől el, hogy hol fognak megnyílni a nagykereskedések?

Nem én fogom kijelölni a településeket, hanem a pályázók.


Kik pályázhatnak?

Mindazok a magánszemélyek, egyéni vagy társas vállalkozások, akik a pályázati feltételeknek megfelelnek.

(Itt jegyezném meg, hogy azok a már működő használtruha nagykereskedések is pályázhatnak, amelyek már korábban megalakultak, de a működésük a tulajdonosok szerint úgymond nem megfelelő.)


Mekkora az az összeg, amelynek meg kell lennie a pályázónak?

Ellehet kezdeni a vállalkozást 2, 4, 6, és 10 millió forinttal. A minimum tőke, amellyel a pályázónak rendelkeznie kell 2 millió forint. 

(Ezek az összegek már meglévő nagykereskedés esetében változhatnak!)

 

Mik a különbségek az egyes kezdő tőkék esetében?

Igazi különbségek nincsenek. Az általam adott hozzájárulás/segítség mértéke is azonos. A különbség abból adódik, hogy aki nagyobb tőkével indul, az hamarabb nagyobb forgalomra tehet szert. Minnél magasabb összeggel indúl valaki, annál jobb és bővebb árukészlettel tud indúlni, amely nagyobb kezdő bevételeket is fog jelenteni. A vevők egy része ugyanis igényli azt, hogy amikor belép egy nagykereskedésbe, akkor nem csak nagy, de bőséges árukészletet lásson. Valójában azonban az az elsődleges fontosságú, hogy az ember hol nyitja a nagykereskedést és milyen a szolgáltatási rendszere, és csak másodrangú kérdés a árumennyiség. 

 

Mikortól lehet pályázni, és mikor zárul le a pályázási időszak?

2018. decemberétől lehet már jelentkezni. A pályázatokat folyamatosan bírálom el,  a jelentkezés sorrendjében. Mivel több vállalkozás egyidejű elindításáról és később gondozásáról van szó, ezért lehet, hogy egyesekkel azonnal, vagy egy-két héten belűl, másokkal esetleg akár 1-2 hónapos csúszással tudunk csak indúlni, mivel az én időm is véges. Mivel minden vállalkozással csak egy évig állok szerződésben ezért értelemszerűen, a szerződések lejárta után új partnereknek tudok segíteni a vállalkozásaik elindításában.   


Milyen árukészletet kell megvásárolnia a vállalkozónak?


Nagyon széles skálán mozog az az árufajta, amelyet a kereskedőknek fel fogok ajánlani. Minden új partnerrel át fogom beszélni részletesen azt az árufajtát és mennyiséget, amelyet javasolni fogok a készletre. Ez minden esetben olyan árufajta lesz, amely a magyar piacon tökéletesen megállja a helyét. 


Nem kevés egy nagykereskedés esetében a 2 millió forintos induló árukészlet?

Természetesen, aki nagyobb induló készlettel akar elindulni az akár 20 millió forinttal is elkezdheti. A 2 milliós érték, mint minimum árukészlet lett meghatározva. Én egyébként 860 ezer forintos induló készlettel alapítottam a nagykereskedésemet. Valójában a mennyiség mellett azonos fontossággal bír a minőség és a hozzá kapcsolódó szolgáltatás. Idővel természetesen az árukészletet nagyobb mennyiségre kell felfuttatni.

Én azt vallom, ha már kicsiben megtanultuk a szakma csínját-bínját, akkor érdemes csak komolyabb összegeket befektetni, és így kockázat nélkül visszük be a vállalkozásba a pénzünket. Sajnos több használtruha nagykereskedést láttam már bezárni amiatt, mert nagyon magas induló költségeket vállaltak be úgy, hogy még nem volt meg, a megfelelő vevőbázisuk hozzá, sem a szolgáltatásuk sem volt megfelelően kidolgozva.

 Tapasztalatom szerint, legyen szép árunk, jól kialakított, működőképes szolgáltatási rendszerünk, és ha már beindultak a vásárlások, akkor kell eszközölni a növekedés okozta változtatásokat. Gondolok itt a plusz munkaerő felvételére, a nagyobb raktár bérlésére, de megemlíthetném a több áru beszerzését is.



Kik lesznek ezeknek a nagykereskedéseknek a tulajdonosai?

A tulajdonosok azok a vállalkozók vagy vállalkozások lesznek, akikkel együttműködési szerződést kötök.


Lesz-e Kiss Lászlónak tulajdonrésze a nagykereskedésekben?

Nem lesz.

Milyen feladatai lesznek Kiss Lászlónak a projektben?

A teljes szakmai háttér biztosítása. A marketing. A vevőszerző és megtartó szolgáltatások átadása a vállalkozásoknak. Vevőszerzés.

Miért gondolja, hogy sokkal jobb Önnel elkezdeni egy ilyen nagykereskedést mint önállóan?

A már korábban lényegesen kevesebből felépített használtruha nagykereskedések olyan szakmai háttért adnak, mely úgymond garantálni tudja a sikeres vállalkozást egy min. 2 milliós árukészlettel. Ugyanis pontosan hasonlóan a kiskereskedéshez (erről beszélek a Használtruha Sikerkönyvekben is), a több áruból több a bevétel is.

A jelenlegi magyar valóság az, hogy van kb. 10-15 olyan nagykereskedés, amely úgymond sikeresnek mondható és nagyon sok kb. 50 olyan nagykereskedés, amely lehet, hogy már évekkel ezelőtt megalakult, de egyrészről nem tud kitörni az ismeretlenség homályából, másrészről anyagilag is igencsak tengődik. Túl kevés a vevőjük.

Ezeket a sikeres és sikertelen nagykereskedéseknek a működését elég jól ismerem. Tudom a jó és a rossz projektjeiket is. Ismerem a válogatásaikat/szortírjaikat. A jó dolgokat szeretném mindenképpen bevezetni az új nagykereskedésekben a rossz dolgoktól, rossz döntésektől pedig megóvni őket.



Miért csinálja ezt a projektet? Hol keletkezik Önnek ebből bevétele?

Az első ilyen bevételem, akkor keletkezik, amikor a nyertes pályázóval az együttműködési szerződést megkötjük. Ekkor egy jelképes összeget kell a részemre kifizetnie. Ez az összeg 100.000 Ft.

Ez egy bizalmi dolog tulajdonképpen. Ez egyrészt engem elkötelezetté tesz, mivel még nem történt semmi és már úgymond kaptam "előleget".

A nyertes pályázónak viszont kifejezi ez a valódi elkötelezettségét az ügy iránt. Ugyanis ahhoz, hogy valóban sikeresek lehessünk nélkülözhetetlen a feltétlen elkötelezettség az üzlet és egymás iránt, kölcsönösen.

Az ezt követő 11 hónapban pedig havonta 19.900 Ft-ért nyújtom a szakmai és a marketing támogatást. 

Milyen célt fogalmaz meg a 12. hónap végére?

A bevételek hónapról hónapra emelkedni fognak, ahogy a nagykereskedés ismertsége, és a vevők száma növekedni fog.

A 12. hónap végére az a cél, hogy a vállalkozás kb. 2-2,5 millió forintos bruttó havi forgalmat bonyolítson le.

Milyen növekedési ütemet tart elfogadhatónak? Hol fog tartani a 2019 elején  alapított használtruha nagykereskedés a 12. hónap végére?

Az első év végére a 2 milliós készlet megduplázását reális célnak tekintem. a legtöbb kereskedés esetében. Azért mondom ezt mert, hiszen mindegyik nagykereskedés más-más növekedést fog mutatni, amely betudható majd a helyszínnek és a vállalkozásban dolgozók személyiségének, eltökéltségének egyaránt és a kezdő árukészlet mennyiségének. Azonban minél nagyobb tőkével indul valaki, annál kisebb lesz a növekedésének a mértéke, hiszen a vevőszám nem egyenes arányban növekszik az árukészlet mértékével. Sőt azt is el tudom képzelni, hogy aki mondjuk 10 millió forinttal indul, az egy év múlva is még mindig 10 millió forintos készletet fog tartani, hiszen ha a kiskereskedőit ki tudja szolgálni biztonságosan ebből a készletből is, nincs értelme dupla árukészletet raktáron tartania még.

Soknak vagy kevésnek számít ez a 2,5 milliós bevétel?

Jelenleg ma Magyarországon kb. 2.500 használtruha kiskereskedés üzemel, melyek vezetője, minden héten áruért megy, valamelyik használtruha nagykereskedésbe, és ott minimum(!) 60 ezer forintot elkölt. Ez 2.500*60.000=150 millió forint, ezt megteszi havonta négyszer, azaz havonta 600 millió forint bruttó bevétele van a nagykereskedéseknek ÖSSZESEN. Ebből szeretnénk mi 2,5 millió forintot kicsípni a 12. hónap végére. Hogy ez kicsi vagy nagy feladat-e, azt döntse el mindenki maga, de elég ha csak 10 kiskereskedő hetente vásárol nálunk 60 ezer forintért, máris összejön közel 2,4 milliós bruttó bevétel.

Egyébként a gyakorlat azt mutatja, hogy vannak akik ettől lényegesen többet költenek, lévén nagyobb a forgalmuk, vagy több boltot üzemeltetnek és így többet is kell hetente áruba visszaforgatniuk, és vannak akik 30-40 ezer forintért vásárolnak, mert a „mi” árukészletünkkel úgymond csak kiegészítik, a más kereskedésben végzett nagyobb bevásárlásaikat. Mivel az árukészletünk a magyarországi viszonylatban nagyon versenyképes ezért lesznek kereskedések, akik viszont csak nálunk fognak vásárolni. A cél az, hogy ezeknek a kiskereskedéseknek a száma hónapról hónapra növekedjen. 

És mindezekhez jönnek azok a legnagyobb vásárlások, amikor valaki „nálunk” vásárolja meg az induló készletet. Ez alkalmanként 300 ezer és 1 millió forint is lehet. 

Milyen nyereség kulcsokkal dolgozik az Ön támogatásával működő nagykereskedés?

Ez a beszerzési forrástól és az árufajták összetételétől változhat 25-200% között, attól függően, hogy valaki előre már leválogatotott ruhaneműt akar tovább értékesíteni, vagy original zsákokból maga akar szortírozni és értékesíteni.



De ezek csak számok, gondolom azért dolgozni is kell ezekért?

Természetesen. Senki se gondolja azt, hogy az egész ország arra vár, hogy mi végre megnyissunk és máris, csak úgy özönleni fognak hozzánk a vásárlók. Ha így tennénk, hasonlók lennénk a korábbi kérdésnél említett 50 olyan nagykereskedéshez, akik jelenleg is csak tengődnek.

Azt megígérhetem, hogy a pályázók mindegyike, már a nyitás napjától kezdve napi 8 órát fog dolgozni. Mindez addig fog tartani, amíg a munkáját egy 4 vagy nyolc órás dolgozóval meg nem tudja segíteni. Ekkortól kezdve, mivel mint vállalkozók magunknak vagyunk a főnökei, van olyan nap, amikor meg kell nyomni a munkát és 10-12 órát is a vállalkozásban kell tölteni, de lesz nap, amikor nincs mit csinálni és az alkalmazott elintézi a dolgokat helyettünk.

Azért bátorításként elmondhatom mindenkinek, hogy egy év elteltével én kiszámoltam, hogy havonta mennyi időt töltöttem, összesen az üzletben/üzletel és 120 óra jött ki. Napi átlag 6 órát dolgoztam a vállalkozásban és mindezt rugalmas munkaidőben. Mondja valaki, hogy nem lehet ezt szeretni!


A növekedéshez, a stabil piaci hely kialakításához kell az:

  • én szakmai tudásom,

  • a tulajdonosok elkötelezett magatartása,

  • a profi marketing,

  • a jól felépített szolgáltatások sora.

A siker záloga az, hogy ezt a rendszert nem kell kitalálni, hanem már készen megvan, csak alkalmazni, azaz bevezetni kell, és a rendszer a sikert hozza magával.



Mire elég a 2,5 milliós bevétel?

A 2,5 milliós bevétel elég arra, hogy két fő részére biztonságosan ki lehessen bért fizetni és még maradjon a kasszában pénz a fejlesztésre.

Az alkalmazott kérdése nagyon nagy fontossággal bír, ugyanis egy ember nem tud mindent elvégezni. Előfordulhat, hogy egyszerre kell két helyen lenni, és ezt csak egy alkalmazottal lehet megoldani. Ezért az 1,5-2 milliós bevétel környékén mindenképpen az alkalmazott megkeresésére és betanítására kell majd, az egyik legnagyobb hangsúlyt fordítani.

Mivel most a konkrét pénzekről beszélünk itt jön be a képbe a bérleti díj összege. Ha valaki nem a saját tulajdonában, hanem egy bérelt helyen akarja kialakítani a vállalkozást, akkor természetesen annál több marad benne a vállalkozásban minél alacsonyabb ez a bérleti díj. 

Milyen érdeklődésre számít a pályázattal kapcsolatban?

Egy közvélemény kutatást végeztem azok között, akik a Használtruha Sikerkönyveket megvásárolták és minden második személy visszajelezte, hogy érdekli a pályázat.

Azért különleges az ajánlatom, mert az emberek nagyon bizonytalanok minden új dolog elkezdésekor. Sokan félnek az ismeretlentől, félnek a bukástól, félnek attól, hogy mit mondanak mások.

A támogatásommal viszont annak az esélye, hogy nem jön be a vállalkozás szinte a nullához közelít. Olyan ez mint egy franchise üzlet. Ha van egy jó termék, amelyhez párosul egy jó szolgáltatás, akkor szinte kizárt, hogy bezárjon.

Látott már valaki olyan Mc'Donalds éttermet, amely a csekély forgalom miatt bezárt volna?

Valami hasonlót kínálok én is ezzel a vállalkozással.

 

Webáruház készítés