Új jelszó kérése
Mi kell a turi nyitáshoz?

Itt elolvashatja: >>tovább

Akik már elolvasták...

Tetszett!                     K.Bernadett, Nagyvázsony

A kezdőt vettem csak meg és az nagyon jó!      

Takács Pál, Budapest

                                         

5 éve van turim. A könyvek tartalmának 98%-val egyetértek! Azért van egy két ötlet, amely elég meredek.      

Nagyné T. Ibolya, Veszprém

                                          

Nem bántam meg, hogy megvettem.                       Kovács Krisztiánné, Sopron

Még több olvasói visszajelzés: Klikk

Használt ruha magazin

Egy blog Önnek: cikkek és érdekességek a használt ruha világából.

http://sikereshasznaltruhabolt.cafeblog.hu 

https://www.facebook.com/

hasznalt-ruha-magazin/

Hírlevél
Fizetési megoldás

Cylex interjú Kiss Lászlóval

Az eredeti cikket itt olvashatja:  Link

Másolat: 

Használtruha kézikönyv a sikerhez!

 2016. 02. 15.

Cylex 1. Manapság egyre népszerűbbek a használt ruha kereskedések és nem feltétlen csak a kispénzűek köreiben. Hogyan került kapcsolatba Kiss László a használt ruhák világával? Mi a “Használtruha Sikerkönyv” rövid története, illetve a mögötte álló emberek szakmai története?

Kiss László

Kiss László: A 2000-2001 között az USA-ban éltem és az ottani használtruha üzletlánc már akkor felkeltette az érdeklődésemet. Abban az időben az emberek ott nem a nagy bevásárlóközpontok elé kitett konténerekbe dobták ki a ruhaneműiket, hanem vagy a rendszeresen a postaládába kapott sárga zsákokba gyűjtötték vagy, ami gyakoribb volt, hogy egy Üdvhadsereg által működtetett úgy nevezett „Salvation Army” bolt elé kirakták a felesleges ruhaneműiket. Ott 1-7 dollárért bármit meg lehetett venni. Már akkor elhatároztam, hogy valami hasonlóval szeretnék foglalkozni, amikor visszatérek Magyarországra.

Az első Salvation Army bolt kívülről, ahol az USA-ban jártam,

és az áruválaszték, amely egy Salvation Army boltra jellemző.

2009-ben jött a lehetőség. A feleségemmel együtt, eldöntöttük, hogy belevágunk egy használtruha kis-és nagykereskedésbe. Volt egy barátom, aki 2008-ig használtruha kis-és nagykereskedést üzemeltetett, de az MLM világában olyan sikereket ért el, hogy úgy döntött a mindennapi robot helyett, amelyet egy ilyen vállalkozás jelent inkább más területekre fekteti az idejét. Az ő régi kapcsolatait felmelegítve jöttek be az első szállítmányaink az országba. 

Bálás ruha, ahogyan a kereskedésekbe megérkezik.

Kezdetben a használtruha kiskereskedés jobban ment, az tartotta el a vállalkozást. Az igényesebb árut vállfán tartottuk a gyengébbet esőáras rendszerben az asztalokra tettük ki. A kezdetek kezdetén csak holland bálás ruhát tartottunk. 

A kis- és nagykereskedés első szórólapja és újság hirdetése.

Egy évvel később már Hollandiában fajtára leválogatott ruhákat kezdtünk árusítani és a bálás ruha értékesítéssel, leálltunk. 

Ezekkel az előre leválogatott ruhákkal óriási sikerünk lett, amellyel elértük azt, hogy a környék kiskereskedői hozzánk jártak, Tiszafüredtől Kolozsvárig. Ekkor zártuk be a kiskereskedésünket és kezdtünk csak a nagykereskedésre koncentrálni. A vállalkozás új helyszínre költözött, ez sok mindent megváltoztatott. Felvettük a termékpalettánkra az angol, a kanadai-amerikai majd a svájci és az olasz használtruhákat is. Ezek mindegyike a holland ruházathoz hasonlóan, már a külföldi gyűjtőkben előre leválogatott termékek voltak. Ennek az volt az előnye, hogy a fajta és a minőség keveredés olyan kicsi volt, hogy a kiskereskedők tudták, hogy megbízhatóan azt fogják kapni, amit szeretnének. 

 

Előválogatott használtruha csomagok.

Végül a koronát a belga gyermekruha tette rá a vállalkozásra, amely mind a stílusában, mind a színvilágában óriási siker volt a kiskereskedőink körében. 400 kiskereskedővel álltunk kapcsolatban, amelyek közül kb. 40-60 állandó hetente, havonta nálunk vásárló kereskedő volt, a többiek pedig alkalmanként vásároltak. 
Egy barátom mondta, aki hasonlóan használtruha nagykereskedést üzemeltetett és üzemeltet ma is, hogy nálunk 4-szer akkora a forgalom a négyzetméterre levetítve, mint nála, pedig ő több mint 15 évvel korábban kezdte a használtruha nagykereskedését. 
Ha megkérdezné valaki, hogy mi volt a sikerünk titka, azt mondanám, hogy elsősorban a ruhák vonzották a kiskereskedőket, másodsorban a kiszolgálás profizmusa. A zsákok tartalmáért garanciát vállaltunk és kérésre át lehetett nézni. Reklamáció esetén pedig mindig kicseréltük az árut, vagy visszaszolgáltattuk az árát. Ez egy olyan magas bizalmat adott a kiskereskedőknek, hogy a második vásárlásukkor már nyíltabbak voltak és részletes beszélgetésekre került sor. Bár csak néhány nálunk rendszeresen vásárló kiskereskedő boltjában jártam csak személyesen, de szinte minden rendszeresen nálunk vásárló kiskereskedő boltját ismertem részletesen, mert olyan szoros munkakapcsolatba kerültünk egymással a hónapok és évek során. Valójában ebből nőttek ki a könyvek is. Ha egy kiskereskedőtől halottunk egy bevált ötletet, azt mi lejegyeztük, és ha valaki hasonló gonddal küzdött elmondtuk, neki, hogy mások, hogyan oldották meg ezt a problémát. Így az Ő boltja is megmenekülhetett és ők is sikeresek lettek. Tudtuk, hogy csak akkor lehetünk sikeresek, ha a nálunk vásárló kiskereskedőket is sikeressé tesszük. Ez bevált. Szerettek minket, tisztelték a munkánkat és érezték, hogy fontos nekünk az Ő sikerük. 

 

Cylex 2. A “Most indulók könyve” a kezdőket, a használt ruha vállalkozást nyitni vágyókat célozza míg a második könyv a “Duplázd meg a bevételed” a már üzlettel rendelkezőknek, és a minimum második helyszínen nyitóknak a “bibliája”. Hogyan született a könyv ötlete és ki avagy kik írták?

Kiss László: A használtruha nagykereskedésünk üzleti tevékenységét már a kezdetektől a kiskereskedésekkel való élénk személyes kapcsolat jellemezte. Nálunk mindenki mindenkit a keresztnevén hívott. A vásárlások alkalmával olyan részletesen érdeklődtünk a bolt tevékenységeiről, hogy tudtunk minden újításról, minden új ötlet kipróbálásáról illetve, a boltokban történt változásokról is. Ezek az információk olyan anyagi hasznot jelenthetnek a használtruha kiskereskedéseknek, amelyeket úgy gondolom, hogy nem szabad azzal, hogy mi eladtuk a vállalkozásunkat, a szőnyeg alá seperni. 
    Bár ezek az információk számunkra már nem bírnak fontossággal, de a jelenlegi és a jövőbeni kiskereskedők részére létfontosságú információkat adhatnak. Mivel jelenleg viszonylag sok szabadidővel rendelkezem, ezért természetes volt, hogy ezeket az információkat lejegyezzem, és ne engedjem ezt a sok tudást a feledésbe merülni. 
    A Bibliában a prédikátorok könyvének  elején van egy szép igevers, amelyet sokan ismernek, amely így szól: „A mi volt, ugyanaz, a mi ezután is lesz, és a mi történt, ugyanaz, a mi ezután is történik; és semmi nincs új dolog a nap alatt.” Préd.1:9).
    Számomra ez azt jelenti, hogy azt a tudást, amelyet én megszereztem ebben a néhány évben ugyanaz a tudás, amelyet a következő használtruha nemzedék is ki fog találni, meg fog ismerni, fel fog fedezni. Ezért úgy gondoltam, hogy leírom ezeket a dolgokat és így mindenki elolvashassa, aki szeretne már az elődök tudásanyagára építeni vállalkozásában. Ezzel a gondolattal indult a könyvek leírása.
Kezdetben egy 70 oldalas könyvként megjelenő kiadványként indult. Amikor elkészült több korábbi kiskereskedő barátunkat megkértem, hogy olvassa el és keményen kritizálja meg. Az ő kritikai szemléletük, tanácsaik is beleíródtak a könyvekbe. Ezt követően jöttem rá, hogy sokkal jobb, ha két könyvként jelenik meg, külön választva a kezdő vállalkozókat a haladóktól. 
A használtruha nagykereskedők már ezt a verziót ismerhették meg és azt is már abban a formában, amelyet a kiskereskedők már megkritizáltak. Az igazság az, hogy valójában a nálunk vásárló kiskereskedők ötletei alkotják a könyvek 70-80 százalékát, a maradék pedig a saját kiskereskedői tapasztalataimból származik.
  Nagyon nagy megerősítés volt, hogy bár ezek a kiadványok a kiskereskedőknek íródtak, és olyan tanácsok is meg vannak adva, amelyek a nagykereskedők számára nem mindig előnyösek egyikőjük sem cáfolta a könyvekben leírt ötleteket. Mind elismerték az ötletek használhatók, általuk valóban jobban működtethetők a turkálók. 

Cylex 3. Mennyi ideig tartott összegyűjteni a tudást, beszélgetni, érdeklődni, kutakodni, kutatni és mennyi ideig rendszerezni illetve szövegbe önteni azt? Mikor jött az ötlet, hogy könyvbe gyűjtsék a tudást? Feltételezhetően maga az informálódás folyamata nem könyv alkotási célzattal indult, hanem inkább a saját vállalkozás fellendítésére. Megközelítőleg hány használt ruhára szakosodott cég tapasztalatát, tudását, bevált metódusát sikerült összegyűjteni?

Kiss László: Több mint 4 év szakmai tapasztalattal ültem le megírni a könyveket, de azoktól, akiktől az ötletek származnak, azok némelyike, akkor már több mint 15 éve mint használtruha kiskereskedő dolgozott. Többen közülük, már az amerikai kint tartózkodásom előtt is használtruha kiskereskedést vezettek. 
Tulajdonképpen azok közül a rendszeres vásárlók közül, akik a nagykereskedést látogatták, a legrégebbi 1991-ben kezdte el a vállalkozását. Éva egy több mint húszezres város főutcáján üzemeltette 120 m2-es boltját, melyet kezdetben bérelt, azonban az évek során lehetősége volt meg is vásárolni azt. Az ő legnagyobb üzleti bravúrja többek között az volt, hogy az üzletét úgy alakította, ki, hogy abban csak ő és még egy eladó dolgozott 4 órában. Tőle nagyon sokat tanultam. Igazi vérprofi kereskedő, aki a több évtizedes tapasztalatára építve stabilan vezette vállalkozását. 
Sajnos lehetetlen összeadni, hogy a könyvekbe hány sikeres kiskereskedő tevékenysége és tapasztalatai lettek összegezve. A velünk kapcsolatban lévő kb. 400 kiskereskedésből talán 40-60 sikeres kiskereskedés tapasztalatai lettek lejegyezve és könyvbe rendezve. Több mint 70 ötletről beszélünk. Több ötletet természetesen többen, akár 20-30 kiskereskedés is sikeresen alkalmazott, míg vannak ötletek, melyeket csak 1-2 használtruha kiskereskedés vezetett be és alkalmazott sikeresen.

Maguk a könyveknek a megírása, rendszerezése rövidebb időt vett igénybe. A legnagyobb nehézséget az okozta, hogy ilyen mű nem létezett még Magyarországon és úgy kellett kitalálni, hogy milyen tartalommal jelenjen meg. Ha valaki elolvassa a tartalomjegyzékeket, már a főcímek sokat elárulnak a témák sokszínűségéről és részletességéről. 
A munka 90%-a egy fél év alatt elkészült. Azonban a maradék 10 százaléknak még további fél év kellett, hogy elkészüljön. Ezután következett a megmérettetés, azaz, hogy elolvashatták a kis és nagykereskedők is, ahogy az az előző kérdés alatt részletezve is lett.

Cylex 4. A legtöbb vállalkozás félti hosszú évtizedek során kifürkészett titkait, stratégiáit, bevált praktikáit.  Mi a könyv célja? Mi a nem anyagi értelemben vett cél? Mi jelenti a motivációt az önök számára?

Kiss László: Valóban jól őrzött kulisszatitkokat is tartalmaznak a könyvek. Engem mindig az a cél vezérel minden dologban, hogy amit csinálsz, abból hozd ki a maximumot. Sok embernek van olyan tudása, amelyet soha sem használt semmire. Pedig másokkal megosztva azt, lehet, hogy Ő maga is haszonra tehetett volna szert. Én úgy gondolom, hogy az információ valóban hatalom, de amellyel jól élve sok minden másképp alakulhat az életben.
A könyveknek két célja van. Az első és legfontosabb, hogy csökkentse azok számát, akik több százezer forintot veszíthetnek egy-egy rossz saját gondolat bevezetésén, vagy alkalmazásán.  Magyarországon jelenleg sokan azért döntenek egy használtruha kiskereskedés vagy közkeletű nyelven turkáló nyitása mellett, mert azt alapjában véve már kis töke befektetéssel meg lehet nyitni. Sok embernek pedig csak ez az igen kis befektetni való pénze van. Ez a kis tőkebefektetés kb. 6-700 ezer forint esetleg, amelyből sokat felemészt sajnos már a boltberendezés (pénztárgép, száll belövő, bútorok, polcok, foglaló, bérleti díj, stb.) kifizetése. Egy komolyabb üzlet beindítása viszont, akár két millióba is belekerülhet. Sok induló kiskereskedő indult el már olyan lehetetlen ötletekkel, hogy mint nagykereskedő azonnal láttam, hogy teljes kudarcra van ítélve. Előre látható az, hogy a vállalkozás egy éven belül bezár, és a tulajdonosok elveszítik úgy mondva elbukják a teljes befektetett pénzt. 
Az én útmutatásomat követve azonban fel lehetett volna a legtöbből építeni egy sikeres családi vállalkozást, amelynek egy hosszú évekig tartó üzleti kapcsolat lehetett volna az eredménye.
Sokszor sírt a lelkem, amikor bejöttek a nagykereskedésünkbe induló vállalkozók és elmondták, hogy összeszedtek 700.000 Ft-ot és egy turit nyitnak, remélik, hogy bejön, mert már nem tudnak mihez kezdeni és, ahol élnek munkalehetőség nincs. De amikor elmondták, hogy hol és hogyan kívánják működtetni, és már 300.000 Ft-ot erre és erre elköltöttek, én már tudtam, hogy ezzel az üzletpolitikával elbukják mind az 700.000 Ft-ot és fél év múlva még rosszabb helyzetben lesznek mint most. Pedig abból a pénzből, ha jól kezelték volna tényleg fel lehetett volna építeni egy új jövőt a család számára.
Az a cél vezérelt engem, hogy ha a jól bevált, kipróbált ötleteket megosztom egy szélesebb használtruha kiskereskedői réteggel, ezzel több sikeresebb vállalkozást hozhatok létre Magyarországon. Jelenleg minden három vállalkozásból kettő nem éri meg a 3. évet és ez igaz a turkálókra is. Azonban, ha a már meglévő tapasztalatokat összegezve, a rendelkezésükre bocsátanánk a jövendő vagy a leendő használtruha kisvállalkozóknak, ez az arány akár megfordíthatóvá is válhat. Azaz háromból kettő biztosan megéri a 3. évet. 
Nagyon sokan ugyanis, amikor bejönnek a nagykereskedésbe, olyan ötletekkel, olyan helyszínekben, olyan árukészletben gondolkodnak, hogy arra azonnal rá lehet mondani, hogy ez a vállalkozás már most bukásra van ítélve. Ezért van az, hogy egyes turik a nyitás után fél évvel már be is zárnak. Az emberek meg azt látják, hogy turit nyitni nem érdemes, hiszen ez is bezárt, meg az is meg a harmadik is. Pedig az igazság az, hogy a megfelelő helyen, a megfelelő áruval és a megfelelő szolgáltatással több bolt nyílna, mint amennyi bezárna. Ennek a plusznak a megismerésére ad lehetőséget a kezdő használtruha kiskereskedők részére íródott kiadvány.

A kép csak illusztráció. A könyv pdf formátumban E-book formájában vásárolható meg!

A második cél kapcsolódik az elsőhöz: Mit lát ebből a nagyközönség? Azt, hogy turit nem éri meg nyitni, mert ez is bezárt, meg ez is, meg az is. Csak üzletláncban szabad gondolkodni, mert azok láthatólag mind megélnek! Ez nem igaz, ezek az üzletláncok is sok esetben egy boltból indultak, és a jó menedzselés eredményeként továbbfejlődött a vállalkozás. A könyvek segítségével sokak megkaphatják azt a lehetőséget, hogy akár egyetlen sikeresen működtetett turiból egy egész üzletláncot felépítsenek.

A második kötet azokat célozza meg, akik éppen hogy csak, megvannak, vagy megvannak, de komoly anyagi bevételük nem származik a használtruha vállalkozásukból. Az ő számukra nyújt valós megoldásokat, a „Duplázd meg a bevételed” című kiadvány.

A kép csak illusztráció. A könyv pdf formátumban E-book formájában vásárolható meg!

Célom az volt ezzel a kiadvánnyal, hogy egy akkora állandó bevételhez juttassam a kiskereskedőket, hogy olyan anyagi plusz keletkezzen a vállalkozásukban, hogy lehetőségük lehessen második illetve további turkálók indítására is.

Azok közül, akik a mi használtruha nagykereskedésünkkel kapcsolatba kerültek az egyik kiskereskedő összesen 12 boltot üzemeltetett. Én hiszem azt, hogy sok olyan jelenlegi vagy jövőbeni turi tulajdonos van kis hazánkban, aki a megfelelő ötletekkel felszerelkezve, beállhat ebbe a sorba és üzletlánc tulajdonossá válhat. A könyvek megírása után, ez már nem rajtam, csakis a kiskereskedőkön múlik. Tehát az a ki nem mondott célom, hogy stabil kiskereskedői vásárló réteget építsek fel Magyarországon. Ez pedig csak képzéssel és megfelelő információ átadással tud felépülni, hogy a ma kereskedői az elődeik tapasztalataira már rá tudjanak építeni.

 

Cylex 5. Röviden összefoglalva mégis milyen jellegű tanácsokat, praktikákat kapnak a könyvet megrendelők? A használt ruha kereskedések minden szférájára kiterjed? Például használt ruha beszerzési  forrásokat illetőleg is érdemes megvásárolni?

Kiss László: A tartalomjegyzékeket átolvasva egy elég közeli képet adok arról, hogy milyen témákkal foglalkoznak a könyvek. A könyvek egyrészről alapelveket rögzítenek, melyek minden használtruha kiskereskedésben tulajdonképpen azonosak. Ezeket az alapelveket úgy a nagyvárosok elit turkálói mind a falun lévő minden minőséget forgalmazó turijai egyaránt kell, hogy ismerjék és alkalmazzák. Más részek, fejezetek, viszont speciális tartalommal bírnak, melyek fontosak lehetnek egy nagyvárosi boltnak, de használhatatlanok egy falusi bolt számára illetve ez fordítva is igaz. Ezekből az ötletekből úgymond mindenkinek magának kell kiválasztania azokat az ötleteket, melyeket a saját vállalkozásában meg tud, illetve meg lehet valósítani.
Használtruha beszerzési források tekintetében is ad ötleteket a könyv. Illetve segít abban, hogy a kiskereskedés számára a legjobb beszerzési forrást megtalálja a kiskereskedő. Ez egyébként mindig az a nagykereskedés, akinek a ruháit a lehető leghamarabb eltudjuk adni a lehető legnagyobb haszonnal. Ennek egy speciális kiszámolási módja van, melyet a második kötetben írok le. 
A könyveknek nem célja az, hogy megjelöljön egy olyan nagykereskedést, amelybe ha ellátogatnak a kiskereskedők, akkor biztosan legalább 20%-al olcsóbban juthatnak azokhoz a termékekhez, amelyet most máshonnan szereznek be. Ilyen tartalom nincs a könyvekben.
Általában az a tapasztalat, hogy a kiskereskedők legfeljebb 150 km-t hajlandóak utazni az árubeszerzéseik kapcsán. Azokat az árucikkeket, amelyet ezen a körön belül nem kapnak meg, azokat alkalmi beszerzésekkel vagy a futárszolgálatokra támaszkodva szerzik be. 

A tanácsokról a következők mondhatók el:
Körülbelül 40 százaléka megszerezhető úgy, ha mondjuk valaki veszi a fáradtságot és végig látogatja az ország különböző profillal és helyszínein lévő turijait. Tehát ha végiglátogatja a nagyvárosokban található krém, extra, és első osztályt árusító boltokat. A csak gyerekruhát, illetve a csak női ruhát illetve a vegyes ruhákat forgalmazó boltokat. Azokat, ahol fix áron értékesítenek és azokat, ahol esőárasan értékesítenek. Megtekinti a kisvárosok boltjait és a falvakban lévő turkálókat egyaránt. 
Mindenki ismeri a Kentucky Fried Chicken (KFC) és tulajdonosának sikertörténetét. 

KFC üzlet kívül és belül. Egységes arculat és ételek az egész világon.

Röviden ez arról szól, hogy Harland D. Sanders ezredes kitalált egy panírt, amellyel bejárt 1000 éttermet, hogy eladja azt, végül is nem sikerült, de ez után megnyitotta a saját éttermét, majd a másodikat és a sokadikat. A történetben egy dolog nem hangzik el sohasem. A sikerhez nemcsak a panír kellett, hanem egy szolgáltatás egy éttermi kultúra is, amely illett ehhez a termékhez. Amíg végiglátogatta az ezer éttermet, rálelt arra, amellyel körbevéve a panírját létrehozott egy kiváló termékhez egy sikeres értékesítési környezetet, gyorséttermi kultúrát. 
30-40 turkálót végiglátogatva erre bárki ugyanúgy szert tehet, aki ezeket elemzi, és a látottakat rendszerezi. Rátalál arra, hogy mit, hogyan érdemes csinálni. Természetesen a másik lehetőség, hogy a kiadványokat elolvasva ezt az információt készen megkapja a könyvekből.
    A következő 40%-ot azok tudják, akik már 3-5 éve működtetnek használtruha vállalkozást, és a saját kárukon már megtanulták, hogy mit szabad és mit nem. Mit kell, és mit feltétlenül szükséges megtenniük, hogy sikeres legyen a vállalkozásuk. Az ő részükre az első könyv csak akkor tud új dolgokat mondani, ha egy új boltot terveznek nyitni. 
    A maradék 20 százalék viszont olyan üzleti titkokról szólnak, amelyek minden nagyon sikeres kiskereskedő féltve őrzött titkai, olyanoké, akik már 10 vagy akár 15 éve is sikeresen vezetnek turit, vagy bolthálózatot.
Ezeket a tanácsokat azonban a könyvek elolvasása nélkül nem lehet beszerezni. 
Összesen kb. 70 db ötlet és tanács van részletesen leírva a könyvekben.  Ez talán nem tűnik túl soknak, de ha valaki csak egy neki való ötletet megvalósít a vállalkozásában már több 10 ezer vagy, akár 100 ezer Ft-ot is megkereshet pluszban havonta. A könyvek árát már egy jó ötlet bevezetésével visszanyerheti.

 

Cylex 6. Mennyire garantálható, hogy a könyvben leírtak valóban működnek, és jótékonyan hatnak az üzletmenetre? Vélhetőleg a vállalkozói talpraesettségre, improvizációkészségre, kreativitásra, alkalmazkodásra továbbra is szükség lesz. Milyen típusú embernek ajánlják a használt ruha kereskedést? Milyen egyéni illetve vállalkozói készségek szükségeltetnek? Ki az aki egyáltalán ne is vágjon bele ebbe az üzletágba?

Kiss László: Ezek az ötletek csak akkor válnak valóban egy sikeres vállalkozás részeivé, ha meg is valósítják őket. 
Kőkemény gyakorlati tanácsok, olyan sikeres kiskereskedők által kipróbálva és alkalmazva, akik már évek óta üzemeltetnek boltot vagy bolthálózatot! 
A könyvben alapelvek vannak megfogalmazva főleg a kezdő használtruha kereskedők kézikönyvében, amelyek az alapját képezik egy jó használtruha vállalkozásnak. Az alapelveket megvalósítva, a könyvben szereplő ötleteket a helyi adottságok tekintetében érdemes átgondolni és az alkalmazásuk vagy az elvetésük mellett dönteni. 
Az is lehet, hogy az egyik ötlet most nem, de a későbbiekben aktuálissá válik. 
Mindenképpen fontos természetesen, az egyéni kreativitás is egy vállalkozáshoz, de amit én kínálok az egy olyan ötletbörze, amellyel már önmagában fel lehet építeni egy sikeres vállalkozást, és ezt csak jobbá lehet tenni mindenkinek a saját ötleteivel, kreativitásával. 

Hogy kiknek ajánlom a használtruha vállalkozást? 
Olyan embereknek, akik barátságosak, kedvesek, akik úgy akarják megszerezni a vevők pénzét, hogy közben valóban adnak is: árut, jó szót, jó szolgáltatást. Miért mondom ezt? Minden turkáló legyen az bárhol az országban, forgalmának jelentős részét (akár 40 százalékát is!) a törzsvásárlói adják. Minél nagyobb ez a törzsvásárlói réteg, annál nagyobb lesz az alkalmi vásárlók száma is. Ezt pedig csak úgy lehet elérni, ha valóban törődünk a vevőinkkel. Mit jelent ez a törődés? Azt az árut, amit keresnek a legtöbbször meg kell, hogy találják nálunk, abban a minőségben, amely még elfogadható, vagy magasabb, mint az igényük, és abban az árban, amelyet még hajlandók érte megfizetni. – Legfőképpen ezt jelenti a törődés, de nem mellékes a barátságos hangnem és a kedves kiszolgálás sem. Azt élelmiszerboltot, ahol a vevő sosem kap kenyeret, egy idő után már senki sem fogja látogatni. Ha nálunk soha sem kapja meg azt a vevő, amit szeretne, nem fog hozzánk járni.

Ki az, aki egyáltalán ne is vágjon bele ebbe az üzletágba?
Soha nem mondanék olyat, hogy valaki ne vágjon bele ebbe a vállalkozásba. Sok emberben vannak olyan rejtett képességek, amelyek akkor jönnek elő, amikor belekerülnek egy új élethelyzetbe.
Ismerek olyan személyt, akit a családjában lenéztek, azt mondták, hogy segédmunkásnak sem lenne jó, de amikor belekerült egy kihívásba, előjöttek azok a tulajdonságai, rejtett képességei, amellyel a munkájában igazi sikereket tudott elérni. Én őt tartom ma az egyik legkiválóbb szakembernek, szakmája területén, Magyarországon. Tehát az, aki még sosem volt például vállalkozó, amikor kipróbálja, kiderülhet, hogy az Isten is arra teremtette, hogy egy céget hatékonyan irányítson.
    

Cylex 7. Mit kell tudni a könyv nyelvezetéről, mennyire olvasmányos? Vagy inkább tömör, lényegre törő? Könnyed, humoros, mi jellemzi a műfaját? Mennyi idő alatt lehet végigolvasni?

Kiss László: A könyvek rövid 10-20 soros részekből, fejezetekből állnak és a címük alapján mindenki már azonnal tudja, hogy miről fog szólni a rész. A tartalomjegyzékben, amely mindenki számára publikus, csak nagy vonalakban jelzem, hogy miről szól a tartalom. Egy ilyen főcím alatt nem ritkán 5-15 alfejezet is megtalálható, ahol az igazi magvas tartalom van leírva. De ezeket, csak azok olvashatják, akik megvásárolják a könyveket.

Hogy olvasmányos-e? Nos, ez egy szakkönyv. Aki egy élvezhető humoros kiadványra számít, annak csalódást fog ez a kiadvány okozni. Ez maga a 100% gyakorlat. A teendők száraz megfogalmazását tartalmazzák. Azért próbáltam egy-egy igaz történettel, példával jobban illusztrálni a teendőket, de valójában a könyvek vásárlója azt fogja kapni, amit ígérek is: Ezt tedd, így és így! Ezt pedig ne tedd! Így derítsd ki, mit akarnak a vevőid, a piac! Mire figyelj januárban, februárban és a többi hónapokban! Hogy gondolkozz, hogy jobban menjen a vállalkozásod! Hogyan tudod felmérni, hogy a vevőid, melyik nagykereskedés ruháit szeretik a legjobban? Stb. 

 

Cylex 8 Várhatóak-e újabb tanács gyűjtemények a használt ruha kereskedelmet illetőleg? Esetleg várhatóak más területeket célzó tanácsokat tartalmazó könyvek megjelentetései is?

Kiss László: Jelenleg harmadik kötetet nem tervezek, de minden elképzelhető. A két megírt kötet tartalma eléggé lefedi tanácsaival, meglátásaival a használtruha üzletágat. Sok mindent hozzátenni már nem nagyon lehet. Természetesen a jövőt senki sem ismeri. Amit, szeretnék, és ezt az első könyvben meg is említettem, hogy egy üzleti kézikönyvet tervezek összeállítani. A segítségével pontosan megtervezhető lesz egy induló vállalkozás működése, felépítése, nyereségessége. A könyvben leírtak alapján, ha valaki megtervezi a még csak elméleti síkon tervezett vállalkozását, azonnal ki fognak derülni a gondolata gyenge pontjai. Amelyet azonban, ha megold, akkor indulhat is a vállalkozás! Ez az üzleti kézikönyv remélem a közzel jövőben el is fog készülni.
 

Cylex 9. Melyek Kiss László egyéni vállalkozó  távlati tervei, célkitűzései? Hogyan, milyen elképzelésekkel, reményekkel vág neki az új esztendőnek?

Kiss László: Én rendkívül kedves, de törekvő ember vagyok. Mindennap képzem magam. Üzleti előadásokat hallgatok, nyelvet tanulok stb. Kitűzök magam elé egy célt, és addig dolgozok rajta, míg meg nem valósul. Minden évben van legalább három-négy olyan projekt, amelyet eltervezek, megszervezek és megvalósítok. Sokat segítek, mentorálok másokat mindeközben, mert úgy gondolom, hogy a tudás arra való, hogy átadjuk másoknak. Ettől a tanár nem válik kevesebbé, hanem nagyobbá lesz. Sokszor használom azt a hasonlatot, ezzel kapcsolatban, hogy a legmagasabb hegy is csak a kisebbek hátára állva válik a legmagasabbá.
Úgy gondolom, hogy az ember olyan, mint egy edény, csak ha kiöntjük az edény tartalmát, akkor lehet újra megtölteni. Ezért én mindig megosztom másokkal a tudásomat, hogy mindig, mint  egy üres edénybe új információkkal, dolgokkal tölthessem meg a gondolataimat, az életemet.
    A használtruha kézikönyvek is ebből a forrásból táplálkoztak, abból, hogy én szeretem megosztani másokkal mindazt a tudást, amelyet egy-egy témában már elsajátítottam. Sosem engedem, hogy elvesszen, vagy elkoptassa az idő, mindazt a megszerzett tudást, amely már az enyém egy-egy dologban.

Webáruház készítés